18 Şubat 2013 Pazartesi

TAHİNLİ KEK

Kış Aylarının Vazgeçilmezi

Aslında yaz kış fark etmez ben hep pek severim tahini pekmezi..Kurabiye de  en çok pekmezli olan tercih edilir bizim evde.. Çeşit çeşit pekmez kullanırım, üzüm , dut, keçiboynuzu..Fakat favorimiz dut pekmezi..Neyse bugün konumuz pekmez değil de Tahin..Pardon ama söylemeden geçemiyeceğim babam Zile'li dir. Tokat'ın Zile kazası. Eveet anladınız herhalde konuyu nereye bağlıyacağımı ZİLE PEKMEZİ..
Çocukluğumuzda köyden gelen taze Zile Pekmezi kahvaltı soframızdan hiç eksik olmazdı.Ben de bayılırdım kendilerine.Şimdi çocuklar çikolata fındık ezmeleri yiyorlar ya..Biz tamamen doğal Zile Pekmezi, pestil ve cevizli sucuklarla büyüdük..Şimdi benim bıdıklar bile maalesef diğerlerini tercih ediyor..Olabildiğince hazır gıdaları az tüketiriz evimizde..Elimizden geldiğince de herşeyi kendimiz yaparız..Yapmalıyız da ..Lütfen sizler de deneyin yapabildiğiniz kadar ev yapımı kek kurabiye ve diğer mamülleri tüketin..
Bu çocuklarımız için çok önemli.

Tahin adı verilen besin maddesi susamdan yapılır. Susamın ezilmesiyle meydana gelen bir gıdadır.
Tahinin faydaları nedir?
Tahinin halk arasında bilinen en önemli özelliği besleyici olması ve  kolay acıkmayı engelleyen bir yiyecek olmasıdır. Özellikle kış aylarında çok tercih edilir.

 Bünyesinde bulunan anti oksidan ve vitaminlerle insanı dinç tutar, üşümeyi engeller. Tahin %55-60 seviyesinde yağ içerdiği için vücudumuza enerji verir, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu yağ asitlerinin oluşmasında büyük rol oynar. A,B ve E vitaminlerinin yanı sıra demir ve özellikle kalsiyum açısından oldukça zengindir. İçerisinde bulunan E vitamini kalp-damar hastalıklarını, damar tıkanıklığını önler hücre yapısının bozulmasını engeller. Tahin metabolizmayı hızlandırır.
http://www.bilgiustam.com/tahin-nasil-yapilir-faydalari-ve-zararlari-nelerdir/

Bu ve benzer bir çok sebeple kış aylarında ben de tahini böreklerim de ve keklerim de kullanırım..Bugün her zaman yaptığım tahinli kek de bir yenilik yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim..Umarım dener ve beğenirsiniz..Lütfen sonuçtan  beni de haberdar etmeyi unutmayın..
Sizlerden haber almak ve geri bildirimlerinizi görmek benim için çok önemli..Hadiii üşenmeyin ve yazın iki satır..
Sevgi ile,
Tülin

Tahinli Kek 

Malzemeler

250 gr eritilmiş margarin 
1/2 bardak sıvı yağ
3 yumurta
1 bardak şeker
4 kaşık tahin
3 bardak un
1 çay kaşığı karbonat
1 paket kabartma tozu

Yapılışı

Her zamanki gibi ayrı bir kapta elenen un, kabartma tozu ve karbonat karıştırılır.

Başka bir kapta yumurta şekerle çırpılır.Üzerine eritilmiş margarin ve sıvı yağ ilave edilip tekrar çırpılır..Tahin ilave edilir karıştırılır..Kuru malzemeler bu karışıma eklendikten sonra artık  spatula ile güzelce karıştırılır.Biraz katı gibi görünse de problem yok. Hazırladığımız kek karışımını 24 cm çapında yağlanmış daire veya kare bir kek kalıbına  döküyoruz..


Not : Ben bu sefer bir değişiklik yapıp daha önce ki kullanımımdan artan çikolata ganajımı araya bir kat kullandım..Kek karışımının önce yarısını kalıba döküp çikolata ganajı güzelce yaydım sonra üzerine kalan kek karışımını dökerek fırına verdim..

Önceden 175 derece ısıtılmış fırında 25 - 30 dakika pişiriyoruz.
Fırından çıkartıp oda sıcaklığına gelen kekimizin üzeönrine istenirse sadece pudra şekeri veya pudra şekeri üzerine istediğimiz deseni yapıyoruzzz.

Ben bu sefer daha önce yaptığım çikolata desenlerini kullandım.Onu da ayrı bir yazıda paylaşırım..Çok keyifli kendi desenini kendin yap..

AFİYETLER OLSUN..


https://www.facebook.com/pages/T%C3%BClin-Aky%C4%B1ld%C4%B1z-Pastry-Design/379185552091534










Pardon bak gene araya bir pekmezli kurabiye sıkışıvermiş..Dedim ya tahini pekmezden ayırmak çok zor :)


İşte aradan fışkıran çikolatalar...


Ta taaa ve işte Mutlu Son ...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder