10 Mayıs 2013 Cuma

ANNELERE ÖZEL

Çok Seviyor ve Seviliyorsunuz

Her yıl anneler günü biraz daha anlam kazanıyor benim için.
Annem tam 3 senedir bizlerle değil artık.Kaybettik demek istemiyorum çünkü her gün onunla beraberim , sadece fiziksel olarak yanımda değil. Biraz erken oldu, yada bilmiyorum işte ne zaman tam zamanı olur ki anneden ayrılmanın ??
Neyse ben keyifli bir giriş yapmak isterken birden bu kelimeler kayıverdi  parmaklarımın ucundan..
Anneciğim yanımda olsa ona ne yapardım diye düşünüp bir şeyler çıkarıyorum ortaya. Anneler günü için kolaylıkla yapabileceğiniz ve annelerinizi mutlu edebileceğiniz bir tarif paylaşmak istiyorum.
Çok pratik , görünümü şık ve lezzetli ''Limonlu Cupcake''..
Ben şimdiden bütün Annelerin ve Anne Adaylarının '' Anneler Günü'' nü  Kutluyorum..
Zaman An' da yani Şimdi..
Her türlü mutluluğu, sevinci, keyfi, huzuru anda yaşamak ve paylaşmak üzere....
Yarını beklemek çok gereksiz. Hiç bir güzelliği ertelemeyin.
Çok Seviyor ve Seviliyorsunuz bunu unutmayın.
Sevgilerimle
Tülin

Ev Yapımı Limon Soslu - Limonlu Cupcake

Ölçek olarak kullandığım kahve fincanı  Orta Boy Türk Kahvesi Fincanıdır.

Gerekli Malzemeler

Limonlu Cupcake

  • 2 Yumurta
  • 2 Kahve Fincanı Şeker 
  • 2 Kahve Fincanı Pudra Şekeri
  • 1 fiske tuz
  • 2 Kahve Fincanı Ayçiçek  Yağı
  • 2 Kahve Fincanı Yoğurt
  • 6 Kahve Fincanı Un
  • 1 pk Kabartma Tozu
  • 1 Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Limonun Suyu
  • 2 Fincan iri kırılmış fındık
No: 4 Kağıt Kek  kapları ile 16 adet .

Yapılışı

Aynen kek yaparken ki sıra ile yumurta ve şeker, pudra şekerini mixer yardımı ile çırpıyoruz.Yüksek devirde 3-5 dak çırpılan yumurtalarımıza limon kabuğu rendesi ve limon suyunu ekleyin. Artık düşük devirde çırpmaya devam ediyoruz fazla değil 1 dak kadar çırpın ve daha önce kenara eleyerek koyduğunuz un, kabartma tozu , tuz karışımını iki seferde ilave ederek düşük devirde karıştırmaya devam edin. Son olarak karışıma kırık fındıkları ilave edin ve bir spatula yardımı ile hafifçe tekrar karıştırın.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırına, fırın tepsisi içine yerleştirdiğiniz 16 adet metal cupcake kalıbı içine  kağıt kek kapları yerleştirin.Her kek kabına  bir kaşık veya dondurma kepçesi ile ( ki ben dondurma kepçesini ölçek olarak kullanıyorum ) eşit miktarda kapların 2/3 si doluncaya kadar kek doldurun.
Kek kalıplarını bir iki kere tezgaha vurarak tepsiye yerleştirmenizde fayda var.Üst yüzeyleri daha düzgün  çıkıyor yoksa eğri büğrü kekleriniz olabilir :))
Yaklaşık    20-25 dak sonra kokusundan da anlaşılacağı gibi kekleriniz hazırrrrr..

Ev Yapımı Limon Sos / Lemon Curd

Limonu ve limonlu şeyleri çok severim. Keklerinizde, cheesecake lerinizde ve pastalarınızda hatta ekmek üstü kahvaltıda bile tüketebileceğiniz bir sos.Yapımı kolay sadece biraz sabır ve kol kuvveti istiyor..Keza 15- 20 dak kadar aralıksız karıştırarak pişiyor kendileri. Bu  sos kavanozda 2 hafta kadar saklanabiliyor.Bir de  portakal ve misket limonu ile denemek lazım..

Tarif http://www.40firinekmek.com/limonlu_kahvalti_kremasi_lemon_curd.htm 40 fırınekmek sayfasından uyarlanmıştır.

Gerekli Malzemeler


  • 2 iri limon suyu ve rendelenmiş kabukları
  • 3 yumurta
  • 3/4 bardak şeker
  • 100 gr tereyağ
  • 1/2 çay kaşığı taze zencefil rendesi
Yapılışı

Yumurtaları, limon kabuklarının ve zencefil rendelerini ve şekeri ısıya dayanıklı cam bir kasede çırpma teli ile 1-2 dak şeker eriyinceye  kadar çırpın.
Kaynar su bulunan bir tencere içine cam kabımızı yerleştirelim.Cam kabımız suya değmemeli  ve buhardan etkilenmeyecek kadar altındaki tencereden büyük olmalı.Limon suyunu  ilave edin. Şimdi ateşi kısmayı unutmayın lütfen.Kıvamı koyulaşıncaya kadar aralıksız karıştırmaya devam edin, işte bu sırada mutfakta ikinci bir kişi çok yardımcı oluyor. Sağ olsun eşim, ben bu konuda çok şanslıyım. Çünkü eşim ve oğlum mutfakta olmayı benim kadar çok seviyor :)
Kıvamı koyulaşan karışımı, ateşi kapatıp kenara tezgaha alın. Tereyağını ilave edip 1-2 dak daha karıştırın. Ilıyınca ağzı kapalı cam bir kavanoza alarak buzdolabında max. 2 hafta saklayabilirsiniz.

Cupcake 'lerimiz oda sıcaklığına gelince metal kaplarından çıkarıyoruz. Limon sosumuzda oda sıcaklığında iken yeteri kadar sos dolu kabın içine keklerimizin üst yüzeyini hafifçe batırıp çıkarıyoruz.Parlak mis gibi limon kokulu cupcake'lerimizin ben her birini, daha önceden hazırladığım minik şeker hamuru gül  ile süsledim.Siz istediğiniz gibi kalp veya kalıp başka çiçekle hatta minicik bir gerçek çiçekle bile süsleyebilirsiniz.Yada bir ince dilim limonla. Yaratıcılığınıza kalmış.

Afiyetler olsun




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder