29 Eylül 2012 Cumartesi

Ne Mi Pişiriyorum ??..

Sebzeli Kuzu Kol..

Yarın günlerden pazar.Keyif günü yani..Kuş sesleri ile uyandıktan sonra yatakta biraz oyalanılır, kendimize geldikten sonra nefis bir sabah kahvaltısı hazırlanır..
Başka bir gün kahvaltıyı konuşalım.Fakat bugün, pazar günleri yapabileceğiniz yani biraz vaktinizin bol olduğu keyifli bir günde güne bir de lezzet katmak için et sevenler bu yemeği deneyebilirsiniz.Bazı arkadaşlarım, ki eşim de dahil kuzu sevmiyor. Fakat bu ve benzeri et yemekleri de kuzusuz olmuyor..Babam etten iyi anlar.Etin neresinden hangi yemekler yapılır iyi bilir kendisi..
Bana da işte böyle bir pazar günü; Tülin'cim bak sana et getirdim hadi akşama sebzeli kuzu kol yapalım dedi..Ben de keyifle şu şekilde yaptım pazar yemeğimizi.

1         ad Kuzu ön kol ( dilimlenmiş 4-5 parça )
10-12  ad arpacık soğan
2         ad orta boy havuç
2         diş sarımsak
1 ad     kırmızı tatlı biber
2 ad     yeşil biber ( isteğe bağlı ben tatlı kullandım acıda olabilir )
4 ad     orta boy taze patates
2         yemek kaşığı çam fıstığı
1         ad defne yaprağı
1         tatlı kaşığı çörek otu
1        tatlı kaşığından biraz fazla tuz
1        çay kaşığı kadar çekilmiş karabiber.
1         su bardağı kırmızı şarap



Önce yemeğimize malzemeleri yıkayıp temizleyip havuçları iri halkalar, patates küçükse bütün orta boysa ikiye bölerek başlıyoruz.Soğan, sarımsak soyuldu ve kenarda..Şimdi fırını 180 derecede ısıtmaya başlayabiliriz.
Fırına girebilir, iyice kızdırdığınız yağsız tavada,  önce etleri 5 er dakika kadar arka ön kızartın.Etleri ayrı bir kaba alıp bekletin.Tavaya 2 yemek kaşığı zeytinyağ ve 1 yemek kaşığı tereyağ koyun.Önceden hazırlamış olduğunuz soyulmuş arpacık soğanlarını tavaya alın.Defne yaprağını da atı içine ,3-4 dakika soteleyin.ardından sarımsakları sırayla havuç, patates ve biberleri atın.Şimdi defne yaprağını çıkarabilirsiniz yoksa bizim ev halkına tadı çok baskın geliyor..Ama ben bu tadı ve kokuyu seviyorum..Ayrı bir küçük tavada hafifçe kavurduğunuz çam fıstıklarını da atın içine.Şimdi etleri tekrar tavaya alıyoruz.Güzelce bir karıştırıp içine, bir bardak sevdiğiniz kırmızı şarap ilavesi yapıyoruz.
Çörek otlarını, tuz ve karabiberi ilave edip üzerini alüminyum folyo ile kapatıp doğruca ısınmış fırına.. 
Yaklaşık 30-35 dak 
pişirin..Son 10 dak folyoyu açıp birde nar gibi kızartın..Şimdi mutfakta mis gibi bir koku..Ve inaılmaz lezzetli bir etimiz var..Biz yanına eşimin o muhteşem şehriyeli pirinç pilavını yaptık..
Babam ve ailem hep birlikte keyifle yedik..
Sizlere de şimdiden afiyetler olsun..
Keyifli pazarlar..

Sevgiler
Tülin














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder