15 Eylül 2012 Cumartesi

HADİ REÇEL YAPALIM...

Yaz meyveleri İle Reçel Yapıyoruz

Artık yaza veda etmek üzereyiz..Halen havalar çok güzel..Yazın son nektarinleri ile reçel yapmaya ne dersiniz.
Ben her zaman annemin yaptığı reçelleri yeme lüksüne sahip oldum..Muhteşem reçeller yapardı anneciğim.Özellikle de kızılcık marmeladını çok severdim.Onun kadar değil ama oldukça iyi reçeller yapmaya başladım..Bana bu zevki tattırdığın için sana çok teşekkürler anne..
Şimdi ben de onun anısına devam ettiriyorum bu lezzet karışımlarını yaratmayı..
Oldukça kolay sadece sabır istiyor her işte olduğu gibi..Keyifle seçilmiş beyaz ve kırmızı nektarinleri özenle bir güzel yıkayın.Çekirdeklerini çıkarın.Belki biraz zorlanabilirsiniz minik beyaz nektarinlerde..Ama dilim dilim keserek çıkarması daha kolay oluyor.
Geniş bir tencerede, dörde bölünmüş nektarinlerin üzerine 1kg meyve için 700 gr esmer şeker dökün.(Bir kat meyve bir kat şeker ) Ben reçellerimi daha az şekerli yapmayı tercih ediyorum..Siz isterseniz bir miktar arttırın.Ocağın altını en kısık şekilde açın.Diğer tarafta 2 kg meyve için irilerinden iki adet damla sakızını bir miktar şekerle havanda dövün.Dövülmüş damla sakızlarını da tencereye ilave edin.Küçük bir tavada 50 gr ( bir paket ) çam fıstığını hafifçe kavurun daha sonra tencereye ilave edin.Kapağını kapatın.Arada bir kontrol edip şekerin erimesini bekleyin.Şeker eriyip sulanınca hafifçe tahta bir kaşık yardımı ile karıştırın.Reçel yaparken unutup taşmasına dikkat !!! 
Ben hiç taşırmadım zannetmeyin..Mutfakta hatasız kul olmaz..
Kaynamaya başlayınca artık kapağını açın.Bir miktar altını açtıktan sonra mutfağa yayılan o mis damla sakızı ve nektarin kokusunu içinize bol bol çekmeyi ihmal etmeyin.Bu çok özel anı yakalayın lütfen..Sadece siz yaparken bu kokuyu duyabiliyorsunuz..Lezzetini herkes tadacak, ama o koku sizde saklı..
Arada bir karıştırmaya devam ederek yaklaşık 40 dakika kaynatın.1 kg meyve için çeyrek limon suyu sıkarak 5 dakika daha kaynatın ve ateşi kapatıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
Soğuyan reçeli tekrar kaynatın.Bu sefer daha az..15-20 dak kadar..Ama bu arada kontrole devam reçelimiz ne sulu ne de çok koyu olacak.Tam kıvamında ve rengi berrak olmalı..Bu nefis reçelleri harika kavanozlara doldurup, benim yaptığım gibi arkadaşlarınıza hediyelikler yapabilirsiniz.
Hadi bakalım kolay gelsin..Ertesi sabah kahvaltıda ailenizin mutlu yüzünü görmek isterdim.Bizde öyle oluyor..

1 kg beyaz nektarin
1 kg kırmızı nektarin
1,4 kg esmer şeker
50 gr çam fıstığı
yarım limon suyu
2 adet damla sakızı

Afiyetler olsun
Sevgiler
Tülin
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder